Obalamy mity nt. technologii OCR. Narzędzie znane i wykorzystywane do rozpoznawania znaków w cyfrowym dokumencie (Optical Charakter Recognition) można wykorzystać na wiele sposobów i wdrożyć jako element transformacji firmy. Na start OCR zapewnia 60-70% poprawności odczytu danych. Skuteczność narzędzia rośnie dzięki zastosowanej sztucznej inteligencji, która „uczy się” na własnych błędach. Główną jego zaletą jest usprawnienie obsługi danych cyfrowych w firmie i możliwość zautomatyzowania przepływu informacji.
Co warto wiedzieć o technologii OCR?
- 99% lepsza efektywność wykorzystania pracy ludzkiej
- 100% wyeliminowanych błędów
- 70% uwolnienia czasu pracy pracowników od czynności manualnych i powtarzalnych
- do 90% skuteczności odczytu danych
→ Jak osiągnąć 100% poprawności odczytu danych?
→ Czy warto łączyć OCR z innymi technologiami np. automatyzacją (RPA – Robotic Process Automation)?
→ Jak przygotować się do wdrożenia?
→ W jakim zakresie zewnętrzny dostawca może ułatwić wdrożenie i sprawne działanie tej technologii?
Czego dowiesz się od naszych ekspertów?
O tym i wielu innych aspektach dotyczących technologii optycznego rozpoznawania znaków dowiesz się o wiele więcej z rozmów naszych ekspertów z Impel Business Solutions – Katarzyny Łuckiej, dyrektor biura zarządzania systemami i projektami oraz Mateusza Podburaczyńskiego, eksperta ds. cyfryzacji. Spotkanie prowadzi Ewa Piotrowska, dyrektor sprzedaży Impel Business Solutions.
Materiał znajduje się w trzech częściach, z których każda demaskuje inne mity. Ich obalenie bazuje na kilkuletnim doświadczeniu w korzystaniu z narzędzia i codziennej z nim pracy.
OCR to uniwersalne narzędzie
Część pierwsza to przede wszystkim pokazanie, że OCR sprawdza się nie tylko w procesach księgowych i jest odpowiedzią na potrzeby biznesu – brak pracowników, usprawnienia w obszarze back office i rozwój cyfryzacji. Eksperci udowadniają na liczbach, że połączenie narzędzia z usługą daje 100% poprawności odczytu danych już od momentu wdrożenia narzędzia.
OCR to przyjazna technologia
Część druga rozmowy z ekspertami to oswojenie samej technologii – pokazanie jak wygląda wdrożenie od strony klienta i wskazanie zakresu wsparcia dostawcy. Eksperci szerzej omawiają zalety rozwiązania ABBYY, z którego korzystają od kilku lat.
OCR nie jest drogi
Trzecia część video obala mit o skomplikowanym i kosztownym wdrożeniu. Eksperci, na podstawie własnej praktyki, potwierdzają kompatybilność OCR z innymi technologiami oraz wskazują realne korzyści współpracy z zewnętrznym partnerem przy wdrożeniu.