Jak zorganizować pracę zdalną dla 450 osób w 3 dni? Wydaje się niemożliwe, a jednak operacja się udała i pacjent przeżył. Tak można nieco żartobliwie podsumować całość działań. Co więcej, pracownicy niesamowicie zaangażowali się w samą przeprowadzkę włączając swoje rodziny do pomocy przy transporcie. Wszystko przebiegło szybko i niezwykle sprawnie. Po roku pracy w trybie online – o tym jak zdalnie zarządzać zespołem radzi Sebastian Boniewicz, dyrektor ds. personalnych z Impel Business Solutions.


Jakie czynniki muszą zaistnieć, by praca zdalna mogła być realizowana bez przeszkód, a pracownicy czuli się zaopiekowani i odpowiedzialni za swoje zadania?

Kluczowe elementy sukcesu to organizacja, czyli planowanie i opracowanie instrukcji dla pracowników. Dodatkowym czynnikiem sprzyjającym było zaangażowanie pracowników, którzy nawet włączali swoje rodziny do przewozu sprzętu IT. Ważne jest bowiem, że większość pracowników korzysta z komputerów stacjonarnych ze względu na konieczność integracji z systemami obsługi kadrowo-płacowej i księgowej. Sukces przeprowadzki i natychmiastowy start home office nie byłyby możliwe bez wcześniejszych wdrożeń technologii. Transformacja cyfrowa w Impel Business Solutions dzieje się od 2018 r. Zastosowanie robotyzacji i digitalizacji pozwoliło przy starcie pandemii i home office zachować ciągłość procesów.

Nowoczesne narzędzia okazały się też niezbędne do komunikacji. Do standardowych kanałów kontaktu i wymiany informacji – telefon i email – dołączył Teams, TimeCamp, OTRS i współdzielone pliki na Onedrive oraz Sharepointcie.

Niebagatelną rolę odegrali liderzy zespołów, którzy najpierw byli ambasadorami zmian w ramach szczupłego zarządzania, a w czasie pandemii zadbali o codzienną komunikację zespołu, organizacje pracy i motywację pracowników.

System pracy zdalnej sprawdził się w IBS. Dzięki wdrożonym narzędziom została utrzymana ciągłość obsługi realizowanych procesów, a klienci nawet nie odczuli zmiany sposobu wykonywania obowiązków przez pracowników.

Zapraszamy do obejrzenia całego materiału, by poznać poszczególne etapy zmiany.

Aktualności

Uzupełnij formularz

Podaj nam więcej szczegółów, co pomoże nam sprawnie odpowiedzieć na Twoje zapytanie









    * pole wymagane

    Administratorami Twoich danych osobowych będą Współadministratorzy wskazani w linku Wykaz Współadministratorów, którzy przetwarzają dane na podstawie umowy o współadministrowanie.
    Zgłoszenie odwołania ww. zgód należy wysłać na następujący adres e-mail: iod.e-marketing@auraco.pl
    Punktem kontaktowym dla Ciebie, w sprawach dotyczących ochrony Twoich danych w związku z ww. Zgodami, jest Auraco sp. z o.o., ul. Solec 81B, 00-382 Warszawa, adres e-mail iod.e-marketing@auraco.pl.