Ponad 100 uczestników, 3 prelegentów, 3 ankiety w trakcie i cały ogrom poruszonych zagadnień kadrowo-płacowych. Tak przebiegł nasz pierwszy webinar, który odbył się 9 czerwca.
Sprawne kadry i płace
Outsourcing kadr i płac realizujemy od kilkunastu lat. W ostatnich kilkunastu miesiącach obserwujemy wzrost zainteresowania klientów przekazaniem swoich zadań kadrowo-płacowych. Powody są zazwyczaj dwa: ogrom zmian, które dla małych zespołów w firmie są trudne do szybkiego rozpoznania i wdrożenia oraz brak na rynku doświadczonych specjalistów z tego obszaru. Tymczasem nasze zespoły są przygotowane do szybkiego uruchomienia usługi i zachowania jej ciągłości zgodnie z aktualnymi wymogami oraz obowiązującymi przepisami. Właśnie w taki sposób działamy od kilkunastu lat. Wyspecjalizowani pracownicy sprawnie i skutecznie realizują procesy kadrowo-płacowe kilkudziesięciu klientów. Za należytą komunikację odpowiadają business partnerzy, którzy nadzorują wykonanie usługi i na bieżąco odpowiadają na pojawiające się potrzeby oraz zapytania.
D jak digitalizacja
Zrealizowana na początku webinaru ankieta wykazała, że 30% respondentów w ogóle nie digitalizuje dokumentacji firmowej. Pokazuje to ogromny potencjał do zmiany i wprowadzenia cyfrowych rozwiązań. Bogusław Salwach, dyrektor ds. zarządzania dokumentacją, w swojej prelekcji „Digitalizacja w firmie – bieg z przeszkodami czy relaksujący spacer?” przedstawił przebieg procesu digitalizacji i korzyści z jej wdrożenia. Pokazał zmianę jakościową jaką zyskuje firma dzięki digitalizacji – z zarządzania dokumentami przechodzi na zarządzanie informacją. Na przykładzie zrealizowanego wdrożenia zaprezentował korzyści firmy z edokumentów – 8-krotnie mniej zajętej powierzchni i 3,5-krotna oszczędność kosztu. Również w kadrach i płacach digitalizacja sprawdza się doskonale. Znajduje zastosowanie np. w aktach pracowniczych – jako e-teczka osobowa może być przechowywana w formie cyfrowej.
Cała prawda o outsourcingu, czyli fakty i mity o kadrach i płacach
Katarzyna Adamczyk, praktyk kadrowo-płacowy i inicjator innowacyjnych pomysłów wspierających obsługę klienta, przeprowadziła ankietę dot. sposobu prowadzenia kadr i płac. Zgodnie z uzyskanymi odpowiedziami okazało się, że 54% respondentów posiada własne działy.
Nasza ekspertka nawiązała do rynkowych trendów i opowiedziała o wielu udogodnieniach outsourcingowych, które odróżniają ten sposób współpracy od korzystania z własnych zasobów. Wśród wyróżników wskazała:
- doradztwo kadrowo-płacowe,
- zaplecze infrastrukturalne i brak kosztów związanych z aktualizacją oraz utrzymaniem,
- dostęp do dodatkowych narzędzi,
- opiekuna klienta.
Na przykładzie zrealizowanych wdrożeń zilustrowała korzyści obsługiwanych firm: o 60% krótszy czas naliczania wynagrodzeń i „0” błędów oraz 25% mniej dokumentów.
Nowoczesne narzędzia w kadrach i płacach
Cyfrowe, wygodne, łatwe w obsłudze – takie właśnie są narzędzia i usługi wspierające procesy kadrowo-płacowe. A jak wynika z ankiety przeprowadzonej podczas webinaru – 23% respondentów nie korzysta z żadnych usprawnień w tym zakresie. Nasi klienci mają do wyboru: planowanie i rozliczanie czasu pracy, raportowanie, portal pracowniczy, e-teczka osobowa, infolinia pracownicza i PPK Premium. Może ich być znacznie więcej, jeśli tylko klient ma taką potrzebę.
Uczestnicy w sesji Q&A zadawali pytania o długość wdrożenia digitalizacji czy faktyczne kroki w przekazaniu obsługi kadrowo-płacowej. W efekcie webinar trwał dłużej niż było planowane, ale większość uczestników wytrwała do końca.
Ten webinar był początkiem naszych aktywności w tym zakresie. Wkrótce zaprosimy na kolejne. A teraz zachęcamy do pobrania materiału.